Яницька В.В. Ключові компетентності на
уроці зарубіжної літератури при вивченні твору Василя Бикова «Альпійська
балада».
Ключові компетентності
Учень (учениця):
усвідомлює загрозу зникнення людства внаслідок
війн на планеті Земля (НЛ-1);
цінує любов до ближнього, вияв патріотизму (НЛ-2);
висловлює судження щодо переваг мирного
співіснування народів світу (НЛ-3)
усвідомлює важливість креативності та переваги
спільної дільності задля досягненні мети
(НЛ-4)
1. «Екологічна безпека і
сталий розвиток» (НЛ-1)
1.У творі автор використав
психологічний паралелізм –художній прийом,який характеризує зіставлення явищ
природи і людського життя,картин природи.
2.Порівняйте опис природи
на початку твору та вкінці (холодні білі Альпи - страх,війна;червоні теплі
маки-надія на порятунок,любов). Чи змінюються риси характеру головного героя зі
зміною пейзажу?
2.«Громадянська
відповідальність» (НЛ-2)
1.Головне у творах Василя Бикова є не подія
війни,а людська реакція на цю подію,і головною проблемою його творів є проблема
подолання страху.
2. Герой повісті "Альпійська балада" Іван Терешко чотири рази втікав із полону; думає не
про себе, а про інших.
3.В фіналі
повісті Іван рятує Джулію ціною власного життя. Чи міг він вчинити інакше?
3.«Здоров’я й безпека» (НЛ-3)
1.Війна знецінює найбільшу коштовність на землі – людське
життя.
2.Яке почуття домінує у вас,коли проєктуєте епізоди твору
на власне життя?
4.«Підприємливість і фінансова грамотність» (НЛ-4)
1.Головні герої розуміють,що тільки спільно вони можуть
врятуватися і досягти своїх мрій.
2.Як ви думаєте,головний герой – переможець чи
переможений?